2015. aug 11.

Áfonyás fehér csokis sajttorta

írta: Hizlalda manufaktura
Áfonyás fehér csokis sajttorta

061.JPG
A sajttortától sokáig fintorogva fordítottam el a fejemet, egészen addig amíg egy ismerősöm tányérjáról leloptam egy falatot. A sajtról nekem egy meleg szendvics tetejére sült nyúlós sajtfalat jutott eszembe ami esetleg ketchupért kiált, nem pedig egy torta. És meglepődtem, finom volt, nem volt benne semmi ketchupért kiáltó falat!

Ezzel szerintem nem csak én vagyok így, csak az első falatig nehéz eljutni. Ki kell verni a fejünkből a jó öreg trappista sajt nyújtotta ízélményt és neki vágni. Nem fogunk csalódni ezt bizton állíthatom. És milyen egyszerűűű, te jóóó ég!! Ezt egy szuper kezdő sütögető is bátran bevállalhatja. A napokban ízeket tesztelgettünk a munkahelyemen és így leltem rá erre a változatra. Izgalmas lett. És ami a legfőbb a sütni nem igazán kedvelő szakács kollégáim is eltudják készíteni nagyon kevés hiba százalékkal. Akkor mit alkottok majd ti? Akik szeretnek sütni?

Hozzávalók egy 26cm-es tortaformához:

tésztához:

zabfalatok 1cs (215g)

háztartási keksz 10dkg

aszalt áfonya 5dkg

porcukor 3dkg

vaj 4dkg

tej 0,5dl

krémhez:

mascarpone sajtkrém 50dkg

tejföl 50dkg

fehér csoki 15dkg

tojás 2db

vaníliás cukor 5dkg

cukor 5dkg

főzős vaníliás puding 6dkg

friss áfonya 20dkg

lime 1db

Elkészítés:

A tésztához a kekszeket törjük össze nagyobb darabokra, ne legyen túl apró. Adjuk hozzá a cukrot, aszalt áfonyát és a vajat. Morzsoljuk össze, majd adjuk hozzá a tejet, hogy kissé formázhatóbb legyen, de ne áztassuk túl. Sütőpapírral kibélelt tortaformának az aljába nyomkodjuk bele egyenletesen és süssük meg sütőben 170 fokon szép aranybarnára, ez kb.10perc.

156_1.JPG
A fehér csoki felét olvasszuk fel, reszeljük le a lime héját. Az áfonyákat tegyük félre a maradék csokival. A többi összetevőt keverjük össze, de ne turmix-al csak egyszerűen kézzel, nyomkodjuk bele a lime levet is. A kisült keksz alapra csorgassuk rá a felét a masszának. Szórjuk rá az áfonyát és a fehér csokit tördeljük apróbb darabokra és azt is szórjuk rá.Majd csorgassuk rá a maradék krémünket. Kicsit ütögessük az asztalhoz, hogy jobban eltudjon terülni egyenletesen. A sütőbe egy tepsiben tegyünk egy kis vizet, hogy párás legyen a levegő. Állítsuk a hőfokot 130fokra. A torta tetejét alufóliával fedjük le és tegyük a sütőbe. Kb. 1,5óra amíg elkészül. Én lassabban szeretem sütni, hogy szép sima legyen a teteje. Egészen addig kell sütni amíg ha megrázzuk egy picit a formát a krémünk egy kicsit megremeg középen, mint egy kocsonya.

Ha ez megvan akkor már csak ki kell várni a kihűlés pillanatát. Friss gyümölccsel vagy csak magában az mindegy csak hűűűljöön mááár kiii ...!!!

060.JPG
Ugye milyen egyszerűű? Ha akartok a színekkel is játszani, egy kevés áfonyát nyomkodjatok szét a krémben. Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá