2015. dec 27.

Pihe-puha mézes krémes

írta: Hizlalda manufaktura
Pihe-puha mézes krémes

image.jpgPersze karácsony után senki nem vágyódik egy mézes krémes után, de a mézes krémes örök, finom februárban is, de a recept elővehető a következő karácsonykor is.

Ezt a receptet most azon kívül, hogy mindenkinek címzem egy kicsit személyesen a húgomnak küldöm. Idén karácsonykor ő készítette nekünk ezt a sütit csak valami internetről böngészett recept alapján. Meg akart minket lepni. Meg is lepett, mert a süti finom volt, de meg nem mondtam volna, hogy én mézes krémest eszek éppen. Bár hozzá kell tennem egyre ügyesebben süt, de azért titkon remélem, hogy jövőre az én receptem alapján próbálkozik. :-)

Ja és persze nem azért, mert az én receptem és elfogult vagyok, de ez a süti olyan habkönnyű és puha, hogy nem éhes kezek emelgetik a szánkba a kis falatokat, hanem a szellő :-) és ugye mi arról nem tehetünk, akkor meg kell enni.

Hozzávalók:

Tésztához:

vaj 5dkg

cukor 15dkg

méz 4 evőkanál

tojás 3db

szódabikarbóna 1 teáskanál

finomliszt 45dkg

Krémhez:

tej 3dl

tejszín 2dl

finomliszt 12dkg

vaníliás cukor 2cs

vaj 25dkg

méz 2evőkanál

porcukor 20dkg

sárgabarack lekvár 

A tésztához a vajat picit olvasszuk meg, tegyünk fel egy nagyobb edényben egy kevés vizet forrni, tegyünk bele egy kisebb edényt (ez a vízgőz feletti melegítés) a kisebb edénybe tegyük bele a vajat a cukrot, ha a cukor nagyja elolvadt akkor adjuk hozzá a tojásokat is, keverjük el és adjuk hozzá a szódabikarbónát is. Picit kivilágosítja majd a masszánkat és habos is lesz. Zárjuk le. A lisztet mérjük ki és adjuk hozzá ezt a tojásos langyos masszát. A masszának még melegnek, vagy legalábbis langyosnak kell lennie.

Gyúrjuk össze, és osszuk el 4 gombócra. Picit hagyjuk pihenni. A krémhez a tejet és a tejszínt a vaníliás cukorral és a cukor felével, liszttel keverjük össze és tegyük fel egy lábasban, főzzük fel sűrű krémnek. Majd tegyük félre hűlni.

A tésztáinkat nyújtsuk ki jól belisztezett asztalon, egész vékonyra. Nekem mintás a konyhában a munka asztalom, átlátszik a tésztán a mintája. Szóval az a lényeg egészen vékony legyen, sütőpapírra tegyük és 180 fokos sütőben süssük meg a lapokat. Vigyázzunk a tésztánk egészen vékony nem kell nagyon sokáig sütni. Elkezd majd szépen barnulni, akkor vegyük ki.Tegyük félre a kisütött lapokat is hűlni. Ha minden meghűlt jöhet a végső fázis. A vajat robotgép segítségével habosítsuk ki a maradék porcukorral, ha már elég habos adjuk hozzá a kihűlt tejszínes krémet és csorgassuk hozzá a mézet is. Habosítsuk még, jól dolgozzuk össze. 

Jöhet az össze állítás. Egy lapot kenjünk meg a krém felével, tegyünk rá egy másik lapot kenjük meg a barack lekvárral, jöhet rá még egy lap arra kenjük rá a krém másik felét és a tetejére tegyük rá az utolsó lapot. Egy fél napot kell állnia. De a mohóbbak már most is lebzselhetnek a szélek körül. Én nem szoktam rá csokit olvasztani, csak puritán egyszerűségében gyönyörködöm és porcukorral szórom meg.

image_2.jpgAmúgy is olyan puha, mint egy hópehely, porcukorral még inkább olyan, mint egy puha havas tájkép.

image_3.jpgJó sütögetést mindenkinek! Sok puszi Húgi :-)

Szólj hozzá