2016. feb 09.

Szerelem egy kekszbe írva

írta: Hizlalda manufaktura
Szerelem egy kekszbe írva

image.jpgHa már unod a boltban kapható sablonos édesség felhozatalt, de mégis csak szeretnél valami kis szerelmet csempészni a Valentin napi konyhádba, akkor ragadjunk magunkhoz egy keverő tálat!

Megvallom én nem igen szoktam a Valentin napból nagyon nagy ügyet csinálni. Imádom a páromat és ha egy kicsit kettesben vagyunk nekünk az is szuper kis ajándék. De idén a munkahelyemen készülődik a cukrászunk a vendégeink részére egy kis szerelem hangulatra így én is kedvet kaptam hozzá.Mindenki úgy díszíti ahogy szeretné, én csak egy két fogást tudok nektek megmutatni, no és persze egy szupi keksz receptet.

Hozzávalók:

50dkg liszt

10dkg darált dió (vagy apróra darabolt sótlan pörkölt mogyoró)

4db tojássárgája (a fehérje nem vész kárba, díszítésre rakjátok félre)

40dkg vaj

15dkg porcukor

8dkg vaínliás cukor

1 citrom reszelt héja

1csipet só

1 késhegynyi sütőpor

Elkészítés:

A lágy vajat a porcukorral,vaníliás cukorral egy robotgép segítségével habosítsuk ki jó habosra. Ha szépen kifehéredett adjuk hozzá a tojások sárgáját egyesével. Majd adjuk hozzá a többi hozzávalót. Egészen lágy lesz a tészta, de nem kell aggódni. Fóliázzuk le és tegyük be a hűtőbe 1,5 órára pihenni.A pihenő idő lejártával picit gyúrjuk át és nyújtsuk ki egyenletesen fél centi vastagságúra és szaggassuk ki a formákat amiket szeretnénk.

image_3.jpg

180 Fokos sütőben szépen süssük őket aranybarnára. Ha kihűltek jöhet a díszítés.

Lehet marcipánnal, úgy színezzük ahogy szeretnénk. Én egy kreatív hobby boltban vásároltam szilikon nyomdát amit egy ecset segítségével átkentem ehető ételfestékkel és óvatosan rányomtam a marcipánra. A kekszre úgy ragaszthatjuk, hogy vajat kikeverünk porcukorral nyomunk egy kis pacát a kekszre és szépen bele nyomkodjuk a mintázott marcipánt.

image_1.jpgA másik módszer a jól bevált mézes kalács díszítésére használt cukor massza.

Receptje:

3dkg tojásfehérje

18dkg porcukor

1dkg keményítő

1 kávés kanál ecet

citromlé, színezők, aromák

Nagyon egyszerű. A tojásfehérjéhez hozzá adjuk a porcukor felét és jól kikeverjük egy robotgép segítségével. A térfogata is megnövekszik és ki is fehéredik. Adjuk hozzá a maradék porcukrot és az ecetet, keverjük tovább. Egészen sűrű lesz, legutolsó keverésnél, pedig rakjuk hozzá a keményítőt.Ha akarjuk aromával ízesíthetjük egy kicsit, én narancs olajjal ízesítettem, a citromos kekszünkhöz passzol, de bármi lehet.

Vegyünk ki belőle egy keveset. A maradék masszát osszuk el ahány színt szeretnénk. Színezzük ahogy szeretnénk, és citromlével hígítsuk fel olyan sűrűségűre, mint egy nagyon sűrű palacsinta massza. Egyébként ez lesz a terülő masszánk.

Első lépésben a sűrűbbre hagyott masszát is egy kevés citromlével hígítsuk fel, de nagyon keveset adjunk csak hozzá. Tegyük egy erősebb zacskóba, vágjuk le a sarkát és a kekszekre körbe nyomjunk egy keretet. Ez fogja fent tartani a terülő masszát a kekszen, nem folyik le róla. Majd a terülő masszával töltsük ki a belső részt amit szintén egy levágott sarkú zacskó segítségével viszünk fel a kekszre. Nyugodtan vághatunk rá nagyobb lyukat. Itt csak a fantázián szabhat határt.

image_2.jpgBármit bármivel, bármilyen mintában. Rengeteg videó van fent a neten erről a tecnikáról, érdemes benne böngészni. Csak legyen időnk és türelmünk és persze kekszünk a tesztelgetésre :-)

Szerintem jó móka, és a szerelmem  szereti ropogtatni. Bár ő egy marék citromos cukor masszának is örül, nem győzöm szemmel tartani a tálat, mert rájár.

Szerelemmel teli Valentin napi készülődést kívánok nektek!

Szólj hozzá