2015. nov 29.

Vasárnapi házi zsemle

írta: Hizlalda manufaktura
Vasárnapi házi zsemle

image_5_1.jpg
A vasárnapi bolt bezárásokat még bőszen szokjuk, és van aki vágyik azért legalább egy kis friss pékárúra amit egy kis vajjal és habos kakaóval pizsamában elmajszolhat az ágyikójában. Már aki épp nem a konyhában sompolyog.

Mostanában kevés süti elkészítéséhez volt megfelelő mennyiségű energiám, így a szerelmem közelebb kerülhetett a sütőhöz. A bátyám péknek tanult,kölcsön kértünk tőle ezt-azt így volt egy két könyvecske amivel okosíthatta magát. Csillogó szemekkel lepet meg engem pár gőzölgő finom pékárúval, ahogy a munkából én értem haza utoljára. Mondanom sem kell, akár éhes voltam akár nem, az illat vonzotta a vajat a kenyérkémre. Szóval én tátott szájjal figyeltem, hogy milyen csodákat gyárt nekünk itt és hát ő nem egy pékmester, teljesen amatőr mégis isteni falatkákkal lepett meg minket. Ezen felbuzdulva, magamra öltöttem a pék kötényemet, hogy ma reggel langyos zsemlén tekeregjen a vajazó késünk. És most azt mondom de jó is, hogy vasárnap zárva a bolt így megtudhattam milyen szuper házi pékárút készíteni, és nem is volt olyan nagyon durva az elkészítése. 

Hozzávalók 10 db-hoz:

finomliszt 40 dkg

rizsliszt 10 dkg

burgonyapehely 2 evőkanál

élesztő 2dkg

étolaj 2 evőkanál (én tökmag olajat használtam)

2 kávés kanál só

langyos víz 1,5-2 dl

sült hagyma 5 dkg

Nagyon egyszerű, egyszerűen tegyünk mindent egy keverőtálba és a vizet csorgassuk lassan hozzá. Egy ragacsos de nem folyós tésztát kell hogy kapjunk. Az állag olyan kell, hogy legyen mint ha a hüvelyk ujjunk alatti kis párnát nyomogatnánk amikor az el van lazítva. Puha, de feszes. Ezt jól gyúrjuk össze, és dolgozzuk el, szép egyenletes felületűre. Tegyük egy tálba, picit olajozzuk le a felületét és rakjuk egy  jó kis meleg helyre, feledkezzünk el róla kb.40-60percre, Szépen meg fog kelni. 

Ha ez megtörtént osszuk el 10 egyenlő részre. Majd kicsit kilisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztát egy kör alakban ( persze nem baj ha nem szabályos) és ne legyen túl vékony. Kb. egy ujjnyi vastagságúra.

image_1.jpg

Ezután a tészta egyik felét feltekerjük, mint egy palacsintát de csak a tészta feléig.

image_1_1.jpg
Aztán tekerjük fel a másik felét is. A két kis tekercsünk középen fognak találkozni. A két szélét nyomogassuk össze, kicsit "száj" formájúra. Legalább is nekem ez jutott róla eszembe.

image_2_1.jpg
Aztán csak tekerünk rajta egyet.

image_3_1.jpg
Most tegyük egy sütőpapírral bélelt tepsibe, de úgy, hogy ez a hajtás amit most látunk az lefelé legyen. Kelesszük meg kb. 20-25 percig még. A sütőnket tekerjük 200 fokra közben. Ha letelt a kelesztés utolsó fázisa, a tésztát fordítsuk vissza a másik oldalára és egy vízpermetezővel jó alaposan permetezzük be a tészta felületét.

image_4_1.jpg

Tegyük be szépen a sütőbe. Amikor elkezd barnulni a tészta külső felülete akkor még egy utolsót permetezzünk rajta. Majd hagyjuk szépen hogy megsüljön. 

image_5_1.jpg
Nagyon fini. Nagy volt a sikere itthon.

image_6_1.jpg
Jó persze tudom, hogy ez legalább 2 óra amíg elkészül, de nincs tele semmilyen puffasztóval és fele annyiba kerül és persze a saját ízlésünkhöz tudjuk igazítani és házi készítésű. Úgyhogy most úgyis divat ha pékeskedsz otthon szóval hajrá!!!

Szólj hozzá

torta pékárú péksüti házi készítésű