2015. júl 28.

Lepke szállt a tortámra

írta: Hizlalda manufaktura
Lepke szállt a tortámra

img_0646.JPG
Be kell valljam már régóta szerettem volna lepkét készíteni valahogyaaan, mindegy hogy hogyan csak ne az a kiszúróval gyártott sablon lepke legyen. Voltak kisebb nagyobb próbálkozásaim, de ez most az összes közül szerintem a legszebb. Biztos van jobb, de nekem most ez az ami a legjobban sikerült és egyedi és nem sablonos és ami a legfőbb hogy ehető.

Bár az ízeltlábúak nem a kedvenceim, de azért meg megállok én is egy szép lepke megcsodálására, de ha rossz pillanatban ér akkor sajnos vagy élve vagy halva de sürgősen távoznia kell az én 1 méteres körzetemből. Szóval fogalmam sem volt sokáig hogyan is tudnék nagyon kafa lepkét gyártani, kerestem kutattam a boltokat, hogy hátha találok valami kis életet a sablon lepkék kis szárnyacskáiba, de azt kell mondjam kevés sikerrel. Egy virág üzletbe tévedve láttam meg egy műanyag szárnyú lepkét amit a virágcsokorba szoktak belekötni, jóól megvizslattam és azt gondoltam hogy meg van az élet az amit keresek a lepkéimnek. Bár biztos van jobb módszer, de azért megosztom veletek, mert büszke vagyok rá.

Lássuk az elkészítését.

Szükséged lesz:

24-es zöld papír bevonatos cukorvirág drótra

26-os fehér bevonatos cukorvirág drótra

fehér cukorvirágmasszára

két darab szirom kiszúróra (egy kisebbre és egy nagyobbra) 

egy csipeszre, vagy fogóra

ehető ragasztóra

por állagú sziromfestékekre (én 3 egymáshoz illő és fokozatosan sötétedő színt választottam)

zöld cukorvirág kötöző ragasztó szallagra

ecsetekre

és fekete gél állagú festékre

Elsőként összerakjuk a testet. A zöld drótunkból vágjunk le 8cm-körüli darabot. Csináljunk egy pici hurkot a végére, mártsuk bele a ragasztóba kicsit és a masszánkból egy borsó nagyságú gömb közepébe szúrjuk bele. Nyomkodjuk rá alul, hogy ne látszódjon annyira.

img_0634.JPG
A drót alul lesz, ezt ne felejtsük el majd a további összeállításnál. Most csípjünk le egy másik darabka masszát, csináljunk belőle egy kisebb gömböt, mint az első volt, kenjük meg ragasztóval a drótos gömb oldalát és nyomkodjuk rá. Megint csípjünk le egy kis masszát csináljunk belőle egy elvékonyodó csepp alakot, ami nagyobb egy picit, mint a két gömböcskénk együtt. Kenjük meg ragasztóval a drótos gömb másik felét és nyomkodjuk rá. Ezt csak fektetve tudjuk összeállítani, mert a gravitáció ellenünk dolgozik. Tegyük félre száradni. Ennek elég sok kell, mert nehéz picit.

img_0635.JPG
Készen van a fej-tor potroh. :-)

Közben elkészítjük a fej apró kiegészítőit. A maradék zöld drótból vágjunk le 2db fél kisujj percnyi darabkát és 2db kisujj percnyi darabkát.A kisebbek végére kis ragasztó segítségével illesszünk oda egy egészen pici kis gömböt. A nagyobb drótot pedig kicsit tekerjük "csiga- bigává" egy fogó vagy egy csipesz segítségével.

img_0630.JPG
img_0631.JPG
Mártsuk egy egészen kevés ragasztóba és illesszük a fejre, picit nyomjuk bele. Hagyjuk száradni.

Jöhet a szárnyacska.

Nekem volt itthon három méretű falevél szerű kiszúróm és azt fogom használni, de te ha találsz otthon valami szirom kiszúrót hasonló vagy kerekebb formában az is megfelel.

Szóval, nyújtsuk ki a masszánkat, úgy hogy középen egy vékony csíkban hagyjuk egy kicsit vastagabban a masszát, mintha egy falevél középső vastag erezete lenne. Az erezeten kívül levő masszát pedig nagyon vékonyra kell kinyújtani, hogy szinte átlátszó legyen. Vastag szárnyú lepkét ki látott már :-)

img_0636.JPG
Fordítsuk úgy a masszát hogy az erezet ránk merőleges legyen. A legtetején úgy 1cm-es hosszban az erezetet oldalazva simítsuk, nyújtsuk ki, majd valamelyik kiszúróval szúrjuk ki a formát úgy, hogy az erezet középen fusson és a kisimított rész a szárny vége legyen. Ezt ismételjük meg. Két darab szárny kell a kicsiből, 2 db szárny kell a nagyobból. De egyszerre csak maximum 2 szárnnyal foglalkozunk, mert a masszánk nagyon gyorsan szárad és gyorsan kell dolgoznunk vele.

A 26-os fehér drótból vágjunk le 4 db 8cm-es darabot. A kiszúrt szárnyakat fordítsuk úgy hogy a vastagodott ér ahol alul van az lesz a szárny testhez közeli része, a drótot ragasztózzuk be, a szárnyat vegyük a kezünkben úgy hogy az ér rész a hüvelyk és a mutatóujjunk között legyen és óvatosan dugjuk a drótot az ér részbe kb. a szárny 1/3-ának a magasságába. 

img_0637.JPG
Egy dekorgumi darabon a golyófejű modellezővel kicsit menjünk át a szárnyak végén körbe. A modellezőt úgy tartsuk a kezünkbe, mint egy tollat és úgy menjünk körbe a széleken. Ezt ismételjük meg mind a négy szárnyon.

Tegyük félre száradni őket, ha akarjuk hogy éppen libbenjen, vagy legyen valami kis görbület a szárnyakban akkor támasszuk ki a szárnyakat, vagy csak tegyük egy papír gurigára, de óvatosan, nehogy a drót kifeszüljön és kiszakadjon. 2-3 óra elteltével jöhet a festés. 

Én három színt használtam, mindig a világosabb árnyalattal kezdjünk és úgy haladjunk a sötétebb színek felé. Az ecsetet csak egy irányba húzzuk festésénél, nem szabad kicsit jobbra-balra-le -fel, mert kesze kusza lesz és nem lesz egyenletes sem.

Mutatom az én fázisaimat.

Elsőként citromsárga.

img_0638.JPG
Majd piros. A sárga alap miatt gyönyörű narancsos a végeredmény.

img_0639.JPG

És a legvégén bordó.

img_0640.JPG
Fekete gél festékkel és 000-ás ecsettel rajzoltam egy kis erezetet, meg pöttyöket. A hátoldalát halványabbra kell festeni, és az erezet ott nem szükséges.

img_0641.JPG
Imáádom. Nagyon tetszik a színe. Itt fel kell hívjam a figyelmeteket a festékre. Az egésznek ez a lelke. Nagyon körültekintően válasszatok színeket, és márkát is.

Hagyjuk száradni még és ha a törzs is stabil és átkentünk már fekete festékkel minden porcikáját és meg is száradt akkor
jöhet az összeállítás. 

A testhez fogjuk hozzá az egyik szárnyat, én felső szárnyaknak a nagyobbakat raktam. Kicsit hajlítsd meg a drótot, hogy a középső kis "tor" részhez jobban hozzá tud illeszteni a szárnyat, Fogd oda szorosan és ragasztószalaggal rögzítsd. 

Én a ragasztószalagot hosszában elszoktam vágni, így nem lesz olyan vastag a sok szalagtól a végén az alja. Jó, akkor jöhet a nagyobb szárny ugyanarra az oldalra, rögzítsük szorosan, majd a másik oldal ugyanez. 

Arra kell figyelni, hogy a ragasztó szalag fedje teljesen a drótokat, és egy helyen legyenek összefogatva, valamint a hátsó szárnyak az első szárnyak alá legyenek illesztve.

És most már csak dőljünk hátra és gyönyörködjünk.

img_0643.JPG

Szálljanak a lepkék a tortákra!! Jó munkát kívánok! A tiéd milyen lett? Várom a képeket!

Szólj hozzá