2016. aug 07.

Pompázatos túrótorta rengeteg gyümölccsel

írta: Hizlalda manufaktura
Pompázatos túrótorta rengeteg gyümölccsel

img_1573.JPGMindig szerettem volna elkészíteni ezt a csupa gyümölcsös tortát, a minap volt is hozzá szerencsém. És még fázis fotókat sem készítettem, mert olyan egyszerű.Helyette maradtak a nyál csorgatásra való képek. De szerintem ezt te sem fogod bánni.

Egy fotózáson jártam ahová egy fenséges megjelenésű csoda szép túrótortával kellet megjelennem. Fix receptet kaptam hozzá, de az valahogy nem úgy akart alakulni, hogy egy fotózáson teljes pompájában megtudjon tündökölni. Amikor már a harmadik torta elkészítésénél jártam, akkor kaptam elő ezt a szuper egyszerű, de annál hatékonyabb receptem. A fotózás lebonyolítója annyit kért nem baj ha nem ehető a torta, csak legyen nagyon nagyon guszta. De mi van akkor ha nagyon nagyon guszta és szuper fincsi? Én tudom, sok sok kis tányérral rohangáló ember, hogy egy falatka jusson neki is ebből a csodából, ha másról nem is legalább a vágó kés pengéjére felkenődött morzsákat betudja falni.

Hozzávalók:

zsíros tehéntúró 750g

habtejszín 0,5l

mascapone vagy valami zsíros sűrű natúr sajtkrém 200g

tojás 6db

főzős vaníliás pudingpor 1cs

vaníliás cukor 2cs

porcukor 200g

citrom és narancs reszelt héja 

Az öntethez:

Ízlés szerinti 250g piros gyümölcs( lehet fagyott is),citromlé és cukor.

A díszítéshez pedig sook sok fajta és féle bogyós gyümölcs.

Elkészítés:

A túrót törjük át szitán, adjuk hozzá a mascaponét és keverjük át, hogy ne legyen darabos, szép egynemű massza legyen. Adjuk hozzá a többi hozzávalót a pudingpor kivételével. Keverjük el, majd a pudingporból adjunk hozzá 2 evőkanállal. Elkeverjük és tegyük egy sütőpapírral kibélelt tortaformába. Ha szeretnénk a krémbe is gyümölcsöt tenni akkor első alkalommal a túrós massza felét öntsük csak bele a formába. A gyümölcsöket amiket a krémbe szánunk forgassuk meg lisztbe vagy keményítőbe vagy a főzős vaníliás pudingporba.Ez azért szükséges, hogy a gyümölcsből kisülő levet megköti és így nem a tészta alján landol az összes. Majd a maradék túrós masszát öntsük rá a tetejére, határozott mozdulatokkal csapkodjuk az asztalhoz, hogy a légbuborékok kijöjjenek belőle. Majd tegyük be az előmelegített 190fokos sütőbe 30percre sülni. Ha lejár a sütő, picit magasabb lesz, de ez majd picit összébb fog esni, valamint picit folyós lesz. Ha megmozgatjuk a formát, úgy fog remegni, mint egy kövér pocak, vagy mint egy kocsonya. Tegyük félre hűlni.

Az öntethez a kiválasztott gyümölcsöt (én málnát használtam) tegyük egy edénybe, öntsünk hozzá citromlevet és szórjuk meg a cukorral. Vizet ne öntsünk még rá, mert nagyon kifakul ez a szép piros szín. Forraljuk fel, majd ekkor adjunk hozzá egy pici vizet. Ha felforrt , zárjuk le és passzírozzuk át. Olyan sűrűségű kell, hogy legyen mint egy hígabb lekvár. Ha nem jó az állag a maradék pudingporral sűrítsük be, úgy hogy egy kis vízzel kikevertük előtte. Újra felforraljuk és félretesszük hűlni.

Ha minden megfelelő hőmérsékletű akkor az öntetet szépen elkenegetjük a torta tetején és csak rá kell halmoznunk a csodás gyümölcseinket és már csak készítenünk kell pár nyálcsorgatós fotót a tortától távol élőknek :-) 

img_1556.JPG

Tipp: ha egy pici porcukorral megszórjuk a gyümölcsöket szép deres hatást érhetünk el vele.

img_1555.JPG

Szólj hozzá